Projekty školy
ZAPOJENÍ DO PROJEKTŮ 2024 / 25
A. Projekty celostátní
1. Projekt „Rozvoj vzdělání v ZŠ Trhové Sviny“
Od 1.9.2023 - 31.12.2025 je naše škola realizátorem projektu číslo CZ.02.02.XX/00/22_002/0005180 s názvem „Rozvoj vzdělání v ZŠ Trhové Sviny“, který je spolufinancován Evropskou unií.
Projekt je zaměřen na rozvoj školy prostřednictvím školního asistenta, psychologa a kariérového poradce, vzdělávání pracovníků a inovativního vzdělávání.
2. Projekt „Finančně gramotná škola“
Od školního roku 2019/20 jsme držiteli stříbrného certifikátu Finančně gramotná škola.
Garantem projektu: Mgr. Hana Halešová
3. Projekt „Skutečně zdravá škola“
Skutečně zdravá škola je komplexní program, plně integrovaný do života celé školy, který si klade za cíl vytvářet kulturu, jež si váží jídla, vychutnává je a učí o tom, odkud jídlo pochází a jak vzniká.
Garantem projektu: Mgr. Jana Veselá, Eva Šnokhausová
4. Projekt „Příběhy našich sousedů“
Skutečně zdravá škola je komplexní program, plně integrovaný do života celé školy, který si klade za cíl vytvářet kulturu, jež si váží jídla, vychutnává je a učí o tom, odkud jídlo pochází a jak vzniká.
Garantem projektu: Mgr. Hana Jílková
B. Školní projekty
1. Projekt „Zachraň strom č. 29“
Na škole proběhne sběr starého papíru. Žáci si pak v jednotlivých třídách vypočítají, kolik zachránili stromů tím, že přinesli starý papír. Cílem projektu je rozvíjet u žáků ekologické cítění a zároveň poukázat na neutěšený stav životního prostředí. Žáci si sami zvolí, co si za obdržené finanční prostředky z projektu nakoupí.kole proběhne sběr starého papíru. Žáci si pak v jednotlivých třídách vypočítají, kolik zachránili stromů tím, že přinesli starý papír. Cílem projektu je rozvíjet u žáků ekologické cítění a zároveň poukázat na neutěšený stav životního prostředí. Žáci si sami zvolí, co si za obdržené finanční prostředky z projektu nakoupí.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
- kompetence pracovní
- kompetence digitální
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
- environmentální výchova
Časové určení: říjen 2024
Garantem projektu: Mgr. Miroslava Pišingerová
2. Projekt „Halloweenská párty“
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
kompetence sociální a personální
kompetence k řešení problémů
kompetence pracovní
kompetence komunikativní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
osobnostní a sociální výchova
Časové určení: říjen 2024
Garantem projektu: Mgr. Miroslava Pišingerová
3. Projekt „Školní akademie“
Vyučující jednotlivých tříd (převážně 1. stupně) připraví se svými žáky krátké kulturní vystoupení pro své rodiče a ostatní občany města. Příprava školní akademie probíhá i několik měsíců. Ve škole žáci získávají nejen poznatky z jednotlivých oborů, ale umí se i prezentovat na poli kulturním.
Projekt začleňuje především tyto kompetence
kompetence komunikativní
kompetence sociální a personální
kompetence k řešení problémů
kompetence občanské
kompetence pracovní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
osobnostní a sociální výchova
upevňování kolektivních vazeb
touha žáků "něco" ukázat - využívat dovedností získaných ve volnočasových aktivitách
Časové určení: květen 2025
Garantem projektu: Mgr. Hana Halešová
4. Projekt Projekt „Jeliman“
Sbírka ve prospěch ZOO Dvorec; žáci a učitelé každoročně vyberou částku 6000,- Kč a sponzorují tím v uvedené ZOO lemura jménem Jeliman; žáci a učitelé se tak stávají adoptivními rodiči zvířete a od vedení ZOO Dvorec obdrží příslušný certifikát; projekt vzešel z podnětu členů školního parlamentu ve školním roce 2014/15.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
kompetence komunikativní
kompetence sociální a personální
kompetence občanské
V projektu se uplatňuje především:
osobnostní a sociální výchova
rozvoj vlastností jako je ochota pomáhat těm; zájem o zvířata, solidarita
Časové určení: Sbírka proběhne v období na přelomu měsíce března / dubna.
Garantem projektu: Mgr. Hana Halešová
5. Projekt „Zachraň strom č. 30“
Na škole proběhne sběr starého papíru. Žáci si pak v jednotlivých třídách vypočítají, kolik zachránili stromů tím, že přinesli starý papír. Cílem projektu je rozvíjet u žáků ekologické cítění a zároveň poukázat na neutěšený stav životního prostředí. Žáci si sami zvolí, co si za obdržené finanční prostředky z projektu nakoupí.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
kompetence komunikativní
kompetence sociální a personální
kompetence občanské
kompetence pracovní
kompetence digitální
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
environmentální výchova
Časové určení: květen 2025
Garantem projektu: Mgr. Michal Stropek
6. Projekt „Dětský den“
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
kompetence sociální a personální
kompetence k řešení problémů
kompetence pracovní
kompetence komunikativní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
osobnostní a sociální výchova
Časové určení: Projekt se uskuteční v pátek 6. června 2025
Garantem projektu: Vychovatelka Marie Petrová