Projekty školy
ZAPOJENÍ DO PROJEKTŮ 2024 / 25
A. Projekty celostátní
1. Projekt „Rozvoj vzdělání v ZŠ Trhové Sviny“
Od 1.9.2023 - 31.12.2025 je naše škola realizátorem projektu číslo CZ.02.02.XX/00/22_002/0005180 s názvem „Rozvoj vzdělání v ZŠ Trhové Sviny“, který je spolufinancován Evropskou unií.
Projekt je zaměřen na rozvoj školy prostřednictvím školního asistenta, psychologa a kariérového poradce, vzdělávání pracovníků a inovativního vzdělávání.

2. Projekt „Inovace ve vzdělávání v ZŠ Trhové Sviny“
Od 1.1.2026 - 31.12.2027 je naše škola realizátorem projektu číslo CZ.02.02.04/00/24_034/0014490 s názvem „Inovace ve vzdělávání v ZŠ Trhové Sviny“, který je spolufinancován Evropskou unií.
Projekt je zaměřen na personální podporu, osobnostně sociální a profesní rozvoj
pracovníků ve vzdělávání, podporu inovativního vzdělávání žáků

3. Projekt „Finančně gramotná škola“
Od školního roku 2019/20 jsme držiteli stříbrného certifikátu Finančně gramotná škola.
Garantem projektu: Mgr. Hana Halešová
4. Projekt „Skutečně zdravá škola“
Skutečně zdravá škola je komplexní program, plně integrovaný do života celé školy, který si klade za cíl vytvářet kulturu, jež si váží jídla, vychutnává je a učí o tom, odkud jídlo pochází a jak vzniká.
Garantem projektu: Mgr. Jana Veselá, Eva Šnokhausová
5. Projekt „Příběhy našich sousedů“
Naše škola zapojila do projektu neziskové organizace Post Bellum „Příběhy našich sousedů“ pro žáky 8. a 9.tříd. Žáci mají za úkol vyzpovídat pamětníka, natočit vzpomínky, digitalizovat fotografie a nakonec vytvořit rozhlasovou, televizní nebo psanou reportáž či dokument.
Garantem projektu: Mgr. Hana Halešová
B. Školní projekty
1. Projekt „Zachraň strom č. 31“
Na škole proběhne sběr starého papíru. Žáci si pak v jednotlivých třídách vypočítají, kolik zachránili stromů tím, že přinesli starý papír. Cílem projektu je rozvíjet u žáků ekologické cítění a zároveň poukázat na neutěšený stav životního prostředí. Žáci si sami zvolí, co si za obdržené finanční prostředky z projektu nakoupí.kole proběhne sběr starého papíru. Žáci si pak v jednotlivých třídách vypočítají, kolik zachránili stromů tím, že přinesli starý papír. Cílem projektu je rozvíjet u žáků ekologické cítění a zároveň poukázat na neutěšený stav životního prostředí. Žáci si sami zvolí, co si za obdržené finanční prostředky z projektu nakoupí.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence občanské
- kompetence pracovní
- kompetence digitální
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
- environmentální výchova
Časové určení: říjen 2025
Garantem projektu: Mgr. Michal Stropek
2. Projekt „Halloweenská párty“
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
kompetence sociální a personální
kompetence k řešení problémů
kompetence pracovní
kompetence komunikativní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
osobnostní a sociální výchova
Časové určení: říjen 2025
Garantem projektu: Mgr. Miroslava Pišingerová
3. Projekt Projekt „Jeliman“
Sbírka ve prospěch ZOO Dvorec; žáci a učitelé každoročně vyberou částku 6000,- Kč a sponzorují tím v uvedené ZOO lemura jménem Jeliman; žáci a učitelé se tak stávají adoptivními rodiči zvířete a od vedení ZOO Dvorec obdrží příslušný certifikát; projekt vzešel z podnětu členů školního parlamentu ve školním roce 2014/15.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
kompetence komunikativní
kompetence sociální a personální
kompetence občanské
V projektu se uplatňuje především:
osobnostní a sociální výchova
rozvoj vlastností jako je ochota pomáhat těm; zájem o zvířata, solidarita
Časové určení: Sbírka proběhla v minulém školním roce a částka, která se vybrala postačí i na letošní školní rok
Garantem projektu: Mgr. Hana Halešová
4. Projekt „Zachraň strom č. 32“
Na škole proběhne sběr starého papíru. Žáci si pak v jednotlivých třídách vypočítají, kolik zachránili stromů tím, že přinesli starý papír. Cílem projektu je rozvíjet u žáků ekologické cítění a zároveň poukázat na neutěšený stav životního prostředí. Žáci si sami zvolí, co si za obdržené finanční prostředky z projektu nakoupí.
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
kompetence komunikativní
kompetence sociální a personální
kompetence občanské
kompetence pracovní
kompetence digitální
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
environmentální výchova
Časové určení: květen 2026
Garantem projektu: Mgr. Michal Stropek
5. Projekt „Dětský den“
Projekt začleňuje především tyto kompetence:
kompetence sociální a personální
kompetence k řešení problémů
kompetence pracovní
kompetence komunikativní
V projektu se uplatňuje především průřezové téma:
osobnostní a sociální výchova
Časové určení: Projekt se uskuteční v pátek 29. května 2026
Garantem projektu: Vychovatelka Marie Petrová